דעה: קופת חולים חמישית, 130,000 מנויים תוך 3 שנים – אפשרי?

תוכנית שיווק ופעילות יזומה לגיוס לקוחות לקופה החדשה? אז זהו שלא...

גם לאחר גיבוש פורמט אשר יציע יתרון יחסי ללקוחות פוטנציאליים, הצעדים המתבקשים ממקימי הקופה החמישית הם בניית תוכנית שיווקית, תוכנית מכירות בעלת יעדים מוגדרים ותוכנית לפעילות אינטנסיבית לגיוס הלקוחות – האמנם?

הסטגנציה ביחסי הגודל בין הקופות מקורה בתקנות שהוצאו ב- 1998 אשר הגבילו את היכולת למעבר מקופה אחת לאחרת למעבר בודד בשנה, העמיסו בירוקרטיה על המעבר (פירוט בהמשך) והגבילו את הסכום המותר לקופות להקצות לטובת פעילויות שיווקיות. יתר על כן נאסרה מפורשות פעילות שיווקית יזומה באמצעות סוכני מכירות וכל פעילות שיווקית בסמיכות לסניפי הדואר.

אז איך ניתן לעבור מקופה אחת לאחרת?

על מנת לעבור מקופה אחת לאחרת על המבקש לגשת לסניף הדואר המקומי (רק בו ניתן לבצע את ההעברה ע"פ חוק), לבקש את הטופס המתאים ולקוות שהסניף מחזיק טפסים מעין אלה (מומלץ בחום לבדוק טלפונית טרם ההגעה, לא ניתן להוריד את הטופס מאתר הדואר), לשלם סכום סמלי (כ-14 ₪) ולהמתין, ולהמתין...המעבר עצמו יכול להתבצע בארבעה מועדים בשנה בלבד: באחד בינואר, באחד באפריל, באחד ביולי ובאחד באוקטובר, ויש להירשם לפחות 45 יום טרם מועדים אלה...

אם כך, 130,000 מנויים תוך 3 שנים – אפשרי?

בסביבה השיווקית המודרנית, בה אתה מצפה מנציג של חברה המעוניינת בך להגיע עד אליך במיקום ובזמן הנוחים לך, ולספק לך מיידית את השירות או המוצר, הקופה החדשה עומדת במצב בלתי אפשרי:
- אסור לקופה או לנציגים מטעמה לפנות אליך בפעולת גיוס יזומה
- אין באפשרות הקופה להציע את שירותיה באופן מיידי, פרק הזמן לקבלת השירות הוא בין 45 יום ועד 3 חודשים תמימים.

בסביבה הצרכנית המודרנית, בה ניתן אף לבצע את מרבית ההתנהלות הבירוקרטית מול מוסדות ציבוריים וממשלתיים בצורה מקוונת, בה כל משרד ממשלתי מפרסם את האתר שלו והשירותים המוצעים בו, כאשר על מנת להוציא או לחדש דרכון, לבצע תשלומי אגרה, ביטוח לאומי או תשלומים לחברת החשמל או לבזק וכו' וכו' אינך צריך לעזוב את הכיסא, תנאים אלו למעבר בין הקופות נראים אף יותר תלושים מן המציאות השיווקית המודרנית וכמו מכוונים להאט את הפעילות בשוק קופות החולים.

להעיר את שוק הבריאות, קריאת השכמה לשירות טוב יותר...

על אף המיליארדים הרבים שמגלגלות הקופות מידי שנה, שוק הבריאות נמצא בתרדמת ואחוז המעבר הזעום בין הקופות (1% בלבד), מהווה גורם משמעותי בחוסר התחרותיות בין הקופות. אם ישנה כוונה להעיר את השוק ולשפר את השירותים שנקבל כולנו, בין אם נעבור לקופה החמישית ובין אם נהנה מהשיפור בקופות הקיימות, יהיה צורך בעדכון התקנות כך שהקופה החדשה תוכל לבצע פעילות גיוס לקוחות והקופות הוותיקות יוכלו לבצע פעילות על מנת לשמר (הגדולות) או להגדיל (הקטנות) את קהל לקוחותיהן ולשנות את המאזן הנשמר ביניהן תקופה כה ממושכת, נקווה שלרווחת כולנו... 

 


מאת:

אבי שוורץ

מומחה לשיווק ארגונים בתחום הבריאות ומנכ"ל חברת "שניר אפיקי ניהול בע"מ", המתמחה במתן פתרונות שיווק ומכירה ייחודיים עבור ארגונים בתחום הבריאות, בעל מוניטין של מעל ל- 20 שנה בתחום. avis@snir1.org.il

 
 

 

 
 

 

 

  

Tel:    1-800-33-00-13    l     Fax:   03-7256147   l   Email: contact@shanisnir.co.il    

      כל הזכויות שמורות  ©  2012