מהו הייעוץ הארגוני? 

ייעוץ ארגוני הינו תחום הנוגע לארגון ולתהליכים השונים בתוכו ובסביבתו, תחום אשר מטרתו היא לשפר את תפקודו של הארגון. המבנה הארגוני של ארגונים רבים – חברות בסדרי גודל שונים, עסקים פרטיים, עמותות שונות, הוא לאו דווקא פרי של חשיבה ותכנון מוקדמים, אלא תוצאה של אילוצים כאלה ואחרים אשר נרכשו במשך השנים במהלך חייו של הארגון, או שהנם תוצאה של מנהלי הארגון אשר פעמים רבות קובעים בעצמם את מבנה הארגון על סמך הראייה המנהלתית שלהם בלבד. יש צורך הכרחי בכל ארגון במבנה ארגוני אשר יבטיח פעילות תקינה של כל המערכות המרכיבות אותו, זאת כדי לשפר את התהליכים בתוך הארגון ולהתייעל מבחינה ארגונית. מטרת ייעוץ ארגוני לחברות הינה להשתמש בכלים ובמומחיות המקצועית של יועץ ארגוני, על ידי ניהול נכון של העובדים והמנהלים של הארגון, כדי לתמוך בארגון ולהגיע לפרודוקטיביות והתייעלות רבה הרבה יותר מזו הקיימת כיום ולהביא את הארגון להגשמת חזונו ומטרותיו מבחינה ארגונית. תהליך ייעוץ ארגוני לחברות ולעסקים, יכול ויימשך זמן שונה בכל מקרה ומקרה, יש והייעוץ ימשך מספר מפגשים בלבד ויש וימשך זמן ממושך ואף לכל אורך חיי הארגון. 

מיהו היועץ הארגוני? 

יועץ ארגוני, אשר מומחיותו הינה ייעוץ ופיתוח ארגוני, מביט על הארגון מבחוץ, מנקודות מבט שונות החיצוניות לארגון, ובוחן הן את ההיבט העסקי של הארגון והן את ההיבט הפסיכולוגי של האנשים הפועלים בארגון, העובדים והמנהלים. יועץ ארגוני מביא עמו את הכלים, הידע והניסיון החוץ ארגוני וממוקד כולו בתהליך הסיוע. היועץ הארגוני יצייד את מנהלי הארגון בכלים בהם יוכלו להשתמש כדי להוביל את השינוי בארגון החל מראשיתו ועד לסופו. יועץ ארגוני חייב לשלב בניסיון ובהשכלה שרכש שתי דיסציפלינות – אחת התנהגותית והשנייה עסקית. עליו להשתמש בכלים יישומים אותם רכש בהשכלתו ובניסיונו במגוון נושאים כגון – אבחון והטמעה, למידה ארגונית, אסטרטגיה, תרבות ארגונית, ניהול ידע וביצועים, הנעה ותגמולים, ניהול חדשנות, פיתוח הדרכה, עבודת צוות, ייעוץ אישי, פיתוח מנהלים, ניהול תהליכי שינוי ועוד. עליו להיות בעל ידע נרחב בפסיכולוגיה ארגונית והתנהגות ארגונית – הן פנימית והן חוץ ארגונית. עליו להיות בעל כושר ניתוח ולמידה מהירים, לאבחן את התרבות הארגונית של הארגון, את החולשות והחוזקות שלו, את יכולות המנהלים בארגון, את היכולת ללוות את המנהלים בארגון ולהנחות תהליכים בקבוצות. 

תהליך הייעוץ הארגוני 

שלב האבחון הארגוני – בשלב זה ייפגש היועץ הארגוני עם העובדים השונים בארגון ועם מנהלי הארגון, כמו גם עם גורמים חיצוניים לארגון כמו לקוחות או ספקים, כל זאת כדי שיוכל היועץ הארגוני ללמוד כמה שיותר על הארגון עצמו, על תהליכי הארגון, מבנהו ותיפקודו. בפני היועץ הארגוני יוצגו על ידי מנהל הארגון מסמכים שונים של הארגון, ביניהם גם מסמכי נהלים ומדיניות, זאת כדי שהיועץ הארגוני יוכל לדייק בתובנות ובמסקנות אשר יציג בבוא היום בפני מנהלי הארגון. פעמים נעשה שימוש בכלים נוספים כדי ללמוד על הארגון, לא רק משיחות ומידע קיים – כגון שימוש בשיטת לקוח סמוי, מענה על שאלונים, תצפיות שונות, עריכת סקרים ועוד. 

בסיומו של שלב זה, יערוך היועץ הארגוני דו”ח אבחון ארגוני אשר בו יסכם את כל ממצאיו אליהם הגיע בקשר לארגון, יפרוש את מסקנותיו אחת לאחת ויפרט את המלצותיו לגבי השינויים הדרושים שיש להחיל בארגון. 

שלב היישום, ההטמעה והלווי– בשלב הבא, ייושמו הלכה למעשה מסקנותיו של היועץ הארגוני בתוך הארגון, על ידי עובדי הארגון וההנהלה. בשלב זה ילווה היועץ הארגוני את ההנהלה בשיתוף פעולה עמה, כאשר היועץ הארגוני יסייע למנהלי הארגון ליישם את מסקנות דו”ח האבחון הארגוני ולהוציאן אל הפועל. יש צורך בשיתוף פעולה מלא עם הנהלת הארגון כדי להצליח ליישם את מסקנות דו”ח האבחון, ועליה לחייב את העובדים והמנהלים לבצע את כל המשימות אשר נרשמו בדו”ח, לשם כך לעיתים יש למנות פונקציה בכירה בארגון אשר תפקידו יהיה לנהל את יישום הדו”ח. מנהל הפרויקט ישגיח על התקדמות ביצוע המשימות וייתן מענה לשאלות ולסוגיות שונות שיתעוררו במהלך היישום. 

מהם תחומי העיסוק של היועץ הארגוני? 

תחומי העיסוק הנכללים בתחום ייעוץ ארגוני לעסקים הנם נרחבים ומגוונים וכוללים – אבחון ארגוני, פיתוח ארגוני, תהליך ייעוץ  וליווי אישי למנהלים, פיתוח מנהיגות ומערכת הדרכה בארגון, התערבויות ברמת הפרט, ייעוץ לתפוקות, תהליך ייעוצי ותהליכי שינוי, בניית אסטרטגיה, התערבות מערכתית, הנחיית תהליכי הגדרת חזון וערכים בהנהלה בכירה, הטמעת חזון וערכים לרמת מנהלים זוטרים ועובדים, ביצוע התאמות נדרשות בתרבות הארגונית, סיוע בהובלת תהליכי השינוי והצמיחה, שיפור תהליכי שירות פנימי וחיצוני, שיפור ממשקים ארגוניים ותקשורת פנים ארגונית, פיתוח צוותים, הטמעת תהליכי הערכה, הטמעת תהליכי למידה והפקת לקחים, משוב וניהול לפי מטרות, ליווי תהליכי התייעלות וצמצום, פיתוח מיומנות ניהול של מנהלים, ועוד.

איך בוחרים יועץ ארגוני מומלץ?

כיום ישנו מספר לא מועט של יועצים ארגוניים אשר מציעים ייעוץ ארגוני לחברות ולעסקים שונים, ויש לקחת בחשבון כי לא כל אחד מהם מתאים לביצוע התפקיד. יש לבדוק היטב את תחום ההתמחות של היועץ הארגוני, היינו האם יש ליועץ הארגוני אליו פניתם לקבלת הייעוץ את ההתמחות בתחום הספציפי הנדרש לכם. כמו כן, יש לבדוק את ההשכלה האקדמאית של אותו יועץ ארגוני, ניסיונו במתן ייעוץ ארגוני לעסקים וחברות, מיהם קהל לקוחותיו, וכן לקבל המלצות מאנשים המקורבים אליכם אשר השתמשו בשירותיו של היועץ הארגוני והיו מרוצים מתוצאותיהם. מומלץ לפנות ליועץ ארגוני אשר הקים בעבר בעצמו חברה, לאחר שהתנסה כעצמאי כשניהל חברה משל עצמו, וחש על בשרו את משמעות חשיבותו של הארגון בתוך החברה. 

יועץ ארגוני מומלץ, בעל ניסיון וידע רב ומקיף בתחום, ידע להכיר מקרוב את הארגון מבחינת עובדיו ומנהליו, ולבנות תכנית עבודה ארגונית מובנית אשר תתאים לכלל צרכי הארגון, הן הקיימים כיום והן הצרכים העתידיים, ולגבש אסטרטגיות ויעדים ארגוניים ליישום.  

למי מתאים הייעוץ הארגוני? 

הייעוץ הארגוני מתאים לכל ארגון, בכל תחום עיסוק ובכל זמן, כל ארגון יכול להסתייע בייעוץ ארגוני לצורך הגדרת היעדים הארגוניים והתווית התוכניות הדרושות להשגתן והוצאתן לפועל בהצלחה. הייעוץ הארגוני מתאים לשלב בו מוקם הארגון החדש מראשיתו, או לארגונים הקיימים זה מכבר החפצים לייעל את התפקוד הארגוני שלהם ולנהל את הארגון בצורה האופטימלית מבחינה ארגונית. אם נביט על החברות והעסקים הגדולים ביותר במדינת ישראל, נמצא כי לכולם, ללא יוצא מן הכלל, קיים יועץ ארגוני המלווה מבחינה ארגונית את הארגון בפעילותו השוטפת. פעמים רבות בעלי הארגונים פונים לקבלת ייעוץ ארגוני בשלב בו העסק או החברה מדרדרים ונמצאים שקועים בבעיות, למרות שניתן גם בשלב זה להצילם, רצוי שהארגון יפנה לקבלת ייעוץ ארגוני כבר בשלב ההקמה של העסק ולכל אורך פעילותו. חשוב לדעת את היתרונות הגדולים שיש בייעוץ ארגוני, שכן, כל ארגון, גם ארגון משגשג ביותר, נזקק לייעוץ ארגוני. 

חברת שניר אפיקי ניהול בע”מ 

חברת שניר הנה חברה ליעוץ ארגוני ויעוץ עסקי בעלת ניסיון רב במתן שירותי ייעוץ ארגוני לחברות שונות באופן מקצועי ונרחב, המסייעת לחברות ולארגונים רבים ושונים, בכל תחום שהוא, לשפר את התפקוד הארגוני שלהם, להביא להצלחה, לצמיחה וכפועל יוצא מכך, להגדלת הרווחים. החברה מסייעת לחברות ולעסקים שונים לטפל בבעיות ארגוניות שונות, ואף להצילם מפני התרסקות. שירותי ייעוץ ארגוני הנם הכרחיים לכל חברה העוסקת בכל תחום, זאת לפני שאומרים נואש, שכן לכל סיטואציה ארגונית כזו או אחרת, קיים פתרון. 

במקרים בהם העסק מדשדש, לקוחות עוזבים ואין כל התרחבות, נשאלות שאלות רבות – אלו המקרים בהם ארגונים זקוקים לסיוע מבחוץ אשר יש ביכולתו להתבונן על הארגון מבחוץ, לבחון אותו לעומק מכל הכיוונים, בעין אובייקטיבית ומקצועית ולדעת להוביל אותו למחוזות חדשים, טובים הרבה יותר. 

חברת שניר שמה דגש על איתור מהיר של בעיות בתפקוד הארגוני, ובעזרת הידע והניסיון הרב שרכשה במהלך שנים רבות בעיסוקה בתחום זה, יודעת היטב לפעול ביעילות המרבית כדי לקדם את הארגון ולהביא לתועלת המקסימלית שלו, לזהות את הכשלים הארגוניים בכל ארגון, לטפל בהם בצורה מקצועית ומדויקת ולשפר בכך את תפקוד הארגון כולו, דבר אשר יוביל בהכרח להתייעלות תפעולית וניהולית של הארגון. 

למנהלי חברת שניר הצלחות מוכחות לאורך 20 שנות פעילות בתחום שירותי ייעוץ ארגוני לחברות ולעסקים במגוון רחב של צרכים, לרבות בפיתוח ויישום מודלים של ייעוץ ופיתוח ארגוני אשר הוטמעו בהצלחה בתחומי פעילות שונים של ארגונים רבים, גדולים, ציבוריים ופרטיים מהמובילים בישראל. 

לקבלת פרטים נוספים ויצירת קשר התקשרו 1800-33-00-13 או לחצו כאן>>

התוכן נכתב על ידי אבי שוורץ – יזם ואיש עסקים.