דף הבית » מיקור חוץ (Outsourcing) של פעילויות שיווק – מגמה בתאוצה
הוצאת פעילויות שיווק למיקור חוץ (Outsourcing) תופסת תאוצה בשנים האחרונות.
יותר חברות מוציאות יותר ויותר פעילויות שיווק לחברות חיצוניות המתמחות בכך, ואלה הרחיבו בשנים האחרונות את תחומי התמחותן על מנת לענות על הצרכים המשתנים של קהל הלקוחות.
ע"פ מחקר של פרופ' גייל מקגוברן מביה"ס למנהל עסקים באוניברסיטת הרווארד, בשנים הקרובות נראה מגמה של גידול שנתי של 10% בהוצאת פעילויות שיווק שונות למיקור חוץ.
בסביבה השיווקית המודרנית המוצפת במידע, ישנו צורך עולה במיומנויות ניתוח אנליטי על מנת לאתר דפוסי רכישה ומאפיינים אחרים של התנהגות הצרכנים, ולוודא שפעילות השיווק הנה יעילה וממוקדת לקוח.
אם בעבר הוציאו חברות למיקור חוץ פעילויות שיווקיות "יצירתיות" בלבד, כגון פרסום וקד"מ, כיום מוציאות החברות תחומים נוספים כגון חקר ביצועים, פילוח וניהול מאגרי מידע לחברות מתמחות.
מבלי להפחית מהחשיבות הרבה של מעורבות אישית של ההנהלה הבכירה בתכנון אסטרטגי, בהובלת התרבות הארגונית ובפעילות למימוש של נכסיה הרוחניים של החברה, על הנהלת החברה לראות בחברות מיקור החוץ של שיווק שותפים ולא ספקי שירות, אשר בעזרתם ניתן לייצר ערך מוסף הדדי לאורך תקופה ארוכת טווח.
מאת: אבי שוורץ
מומחה לשיווק ארגונים בתחום הבריאות ומנכ"ל חברת "שניר אפיקי ניהול בע"מ", המתמחה במתן פתרונות שיווק ומכירה ייחודיים עבור ארגונים בתחום הבריאות, בעל מוניטין של מעל ל- 20 שנה בתחום. avis@snir1.org.il
בניית אתרים Powered by WebXP & brilliantgroup עיצוב אתר סטודיו MOONART