הוצאת פעילויות שיווק למיקור חוץ תופסת תאוצה בשנים האחרונות. יותר ויותר חברות מוציאות פעילויות שיווק לחברות חיצוניות המתמחות בכך, ואלה הרחיבו בשנים האחרונות את תחומי התמחותן על מנת לענות על הצרכים המשתנים של קהל הלקוחות. 

ע”פ מחקר של פרופ’ גייל מקגוברן מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת הרווארד, בשנים הקרובות נראה מגמה של גידול שנתי של 10% בהוצאת פעילויות שיווק שונות למיקור חוץ. 

בסביבה השיווקית המודרנית המוצפת במידע, ישנו צורך עולה במיומנויות ניתוח אנליטי על מנת לאתר דפוסי רכישה ומאפיינים אחרים של התנהגות הצרכנים, ולוודא שפעילות השיווק הנה יעילה וממוקדת לקוח. אם בעבר הוציאו חברות למיקור חוץ פעילויות שיווקיות “יצירתיות” בלבד, כגון פרסום וקידומי מכירות, כיום מוציאות החברות תחומים נוספים כגון חקר ביצועים, פילוח וניהול מאגרי מידע לחברות בשיטת מיקור חוץ. 

מהו מיקור חוץ? 

מיקור חוץ (outsourcing) היא שיטת ניהול, אשר נהוגה במהלך העשורים האחרונים, לפיה חלק מפעילות החברה אשר מבוצע בדרך כלל ע”י עובדי החברה, יוצא החוצה מהחברה לגורמים חיצוניים המתמחים בפעילויות ובתהליכים אלו, כשברוב המקרים מדובר בפעילות אשר אינה חלק מפעילותה הבסיסית של החברה, בעוד פעילויות הליבה של החברה נותרות בתפעול ובניהול ישיר של החברה. הפעילויות מוצאות החוצה מהחברה אל קבלנים חיצוניים, חברות משנה, ארגונים מומחים, חברות חיצוניות וכד’, וכך נחסכות תשומות רבות אותן משקיעה החברה בטיפול בתחומים אשר אינם חלק מליבת פעילותה, ויש באפשרותה להתמקד ולעסוק בתחום בו היא מתמחה ולהשקיע את מרב המשאבים לכך. מנהלי עסק רבים מבינים כי עובדי העסק אינם יכולים לעשות הכל בעצמם, כך אין הם יכולים לתפעל ולנהל את מערך השיווק של החברה, זאת מפאת מגבלות שונות בין היתר של תקציב, מומחיות וזמן – על כן על כל חברה לבחון אילו פעילויות כדאי ורווחי שתעשה בעצמה, ומתי עדיף לה להיעזר בגורמים חיצוניים לביצוע יעיל ואפקטיבי של תחומים שונים, כגון תחום השיווק. חברת מיקור חוץ המומחית בתחום השיווק תדע באמצעות בעלי מקצוע מנוסים בתחום, לבצע את עבודת השיווק במקצועיות רבה, הכל כדי להביא לרווחיות החברה ויעילות פעילותה. 

מהם היתרונות במיקור חוץ?

לשיטת מיקור חוץ יתרונות רבים, כל עסק ימצא יתרונות אחרים במיקור חוץ, להלן חלק מהיתרונות העיקריים בשימוש בשיטה זו:

  • אפשרות החברה להתפנות ולהשקיע בפעילות הליבה שלה במקום להתמקד בפעילויות שונות, כגון פעילויות השיווק והמכירה, אשר אינן בתחום מומחיותה. פעילויות אלו יוצאות החוצה מהארגון והחברה החיצונית אליה הן מועברות, ממלאת את חלקה המהווה תחום מומחיותה, ובכך נחסכת לחברה השקעה של זמן ומשאבים בפעילות אשר אינה בתחום מומחיותה. ההנהלה הבכירה מקבלת מידע שיווקי עדכני ומעובד ע”י חברת מיקור חוץ ויכולה לחזור ולהתמקד בבניית האסטרטגיה העסקית ובשמירה על היתרון התחרותי בשוק המודרני. 

 

  • קבלת שלוחה שיווקית מן המוכן, ללא עלויות העסקה, עלויות נלוות וללא יחסי עובד מעביד – פעמים רבות הוצאת פעילות השיווק מהארגון החוצה אל חברת מיקור חוץ, לעתים לתקופה קצובה ומוגדרת מראש, תימצא כדרך הזולה משמעותית למעביד מאשר להעסיק עובדים מתוך הארגון, שכן המעביד אינו נדרש לשלם עבור הזכויות הסוציאליות של עובדי חברת מיקור חוץ והוצאות נלוות אחרות הנובעות מיחסי עובד מעביד, מאחר ועובדיה של חברת מיקור חוץ אינם בבחינת עובדי החברה. 

 

  • ביצוע עבודה באופן יעיל איכותי ומהיר יותר – מערך השיווק יבוצע על ידי אנשי מקצוע המומחים בתחום השיווק בעלי ידע, כישורים, כמו גם ניסיון מעשי נרחב וביצועים מוכחים, ואין צורך להכשיר וללמד עובדים מתוך החברה. ניתן גם לשכור את שירותי חברת מיקור חוץ לפרויקטים ספציפיים המוגדרים מראש או לתקופה מוגבלת ולצורך פרויקט מסוים. לכן קיימת גם גמישות בשירותים אלו, אשר מהווה יתרון בפני עצמו. בנוסף, לחברת מיקור חוץ קיימת גישה למאגר יועצים ומומחים מתחומים שיווקיים שונים לצורך קבלת ייעוץ אסטרטגי והכוונה לפי הצורך. 

 

מבלי להפחית מהחשיבות הרבה של מעורבות אישית של ההנהלה הבכירה בתכנון אסטרטגי, בהובלת התרבות הארגונית ופעילות למימוש של נכסיה הרוחניים של החברה, על הנהלת החברה לראות בחברת  מיקור חוץ הנותנת שירותי שיווק וייעוץ שיווקי, שותפה ולא ספק שירות, אשר בעזרתה ניתן לייצר ערך מוסף הדדי לאורך תקופה ארוכת טווח. 

חשיבות מערך השיווק והייעוץ השיווקי-  

בחינת מערך השיווק של העסק הקיים כיום ושהיה קיים בעבר הינה קריטית להצלחת ורווחיות העסק, בחינה זו מבוססת על פרמטרים שונים המאפיינים את הפעילות השיווקית של העסק, ניתוח הפעילויות השונות של העסק והכנת תוכנית שיווקית מפורטת אשר תתאים במיוחד לאותו עסק. חברת מיקור חוץ שיווקית תדע לערוך באופן מנוסה ומקצועי תוכנית שיווקית שתכלול כלים שיווקיים שונים ליישום ואף תדע ליישם בפועל את התוכנית השיווקית לרבות – קידום מכירות, הכשרת עובדים, פיתוח מוצרים, פיתוח שירותים, תמחור מוצרים, הפצה, שיפור מערך השיווק הקיים, שיתופי פעולה אסטרטגיים, הקמת מערכות טלמיטינג, הקמת מערכות טלמרקטינג, פרסום בניו מדיה, פרסום ברשת, בפייסבוק, קידום אורגני, ועוד. חברת מיקור חוץ שיווקית תדע לזהות את שוק היעד המרכזי והרלוונטי ביותר עבור העסק, ולהביא לכך שכמה שיותר אנשים יתעניינו במוצריו או בשירותיו של העסק. 

מהי חברת מיקור חוץ שיווקית?

מטרת חברה המספקת שירותי פעילות שיווק וכן ייעוץ שיווקי לעסקים ולחברות הינה להשתמש בכלים ובמומחיות המקצועית שיש ברשותה, לבחון את המצב מחוץ לארגון, ולהביא לפרודוקטיביות והתייעלות רבה הרבה יותר מזו הקיימת כיום, תוך הגשמת חזונו ומטרותיו של העסק מבחינה שיווקית. חברת מיקור חוץ שיווקית חיצונית לארגון, מביטה על הארגון מבחוץ מנקודות מבט מקצועיות החיצוניות לארגון, ובוחנת את הארגון מבחינה שיווקית. החברה תביא עמה את הכלים, הידע והניסיון בתחום השיווק ותצייד את מנהלי הארגון בכלים בהם יוכלו להשתמש כדי להוביל את השינוי השיווקי בארגון החל מראשיתו ועד לסופו. חברת מיקור החוץ השיווקית תציע את מהלכי השיווק השונים המותאמים לכל עסק ותבצע את כל הפעולות המומלצות בהתאם לתקציב הקיים. 

איך בוחרים חברת מיקור חוץ שיווקית?

כיום ישנו מספר לא מועט של חברות המספקות שירותי יעוץ ושיווק במיקור חוץ, אך יש לקחת בחשבון כי לא כל אחת מהן מתאימה לביצוע התפקיד. לפני שמתקשרים עם חברת מיקור חוץ שיווקית, יש לבדוק היטב את תחום התמחותה, היינו האם יש לחברה אליה פניתם את ההתמחות בתחום הספציפי הנדרש לכם. כמו כן, יש לבדוק את השכלה אקדמית של יועצי השיווק וניסיונם במתן ייעוץ שיווקי לעסקים וחברות במיקור חוץ, מיהם קהל לקוחותיה של חברת מיקור החוץ, וכן מומלץ לקבל המלצות מאנשים המקורבים אליכם אשר השתמשו בשירותיה של החברה והיו מרוצים מתוצאותיהם. חברת מיקור חוץ, בעלת ניסיון וידע רב ומקיף בתחום השיווק, תדע להכיר מקרוב את הארגון, ולבנות תכנית עבודה שיווקית מובנית אשר תתאים לכלל צרכי הארגון, הן הקיימים כיום והן הצרכים העתידיים, ולגבש אסטרטגיות ויעדים שיווקיים ליישום, וליישם את המהלכים השיווקיים, כדי לשפר את ביצועי העסק ולהגדיל את חשיפתו ואת הכנסותיו. 

חברת שניר אפיקי ניהול בע”מ 

חברת שניר הנה חברה ליעוץ שיווקי, יעוץ עסקי ויעוץ ארגוני, העובדת בשיטת מיקור חוץ, בעלת ניסיון רב במתן שירותי ייעוץ שיווקי לחברות שונות במיקור חוץ באופן מקצועי ונרחב, המסייעת לחברות ולארגונים רבים ושונים, בכל תחום שהוא, לשפר את הפעילות השיווקית שלהם, להביא להצלחה, לצמיחה וכפועל יוצא מכך, להגדלת הרווחים. החברה מסייעת לחברות ולעסקים שונים במיקור חוץ ובאופן חיצוני לחברה למנף את הפעילות השיווקית שלהם, ואף להצילם מפני קריסה. שירותי ייעוץ שיווקי לעסקים ולחברות במיקור חוץ הנם הכרחיים לכל ארגון העוסק בכל תחום שהוא, זאת לפני שאומרים נואש, שכן יש בפעולות שיווק נכונות ומקצועיות כדי להציל עסקים מפני משברים עסקיים, וכישלון – כשפעמים רבות קריסת העסק נובעת מכשלים בתכנון האסטרטגיה השיווקית, או מפעילות שיווקית ללא אסטרטגיה בכלל ולעיתים אף מחוסר מוחלט בפעילות שיווקית.  

במקרים בהם העסק מדשדש, לקוחות עוזבים ואין כל התרחבות, נשאלות שאלות רבות שפעמים רבות התשובות עליהן קשורות במישרין בכשלים בתחום השיווק, אלו המקרים בהם ארגונים זקוקים לסיוע חיצוני במיקור חוץ אשר יש ביכולתו להתבונן על הארגון שלא מבפנים, באמצעות יועצי שיווקי מומלצים וטובים, לבחון את העסק לעומק מכל הכיוונים בעין אובייקטיבית ומקצועית ולדעת להוביל אותו למחוזות חדשים, טובים הרבה יותר אשר יביאו לרווחיות העסק. 

חברת שניר שמה דגש על איתור מהיר של בעיות שיווקיות, ובעזרת הידע והניסיון הרב שרכשה במהלך שנים רבות בעיסוקה בתחום זה, עם לקוחות גדולים ורבים, יודעת היטב לפעול ביעילות המרבית כדי לקדם את פעולת השיווק ולהביא לתועלת המקסימלית של העסק, לזהות את הכשלים השיווקיים בכל ארגון וארגון, לטפל בהם בצורה מקצועית ומדויקת ולשפר בכך את תפקוד הארגון כולו, דבר אשר יוביל בהכרח להתייעלות הארגון, להשגת מטרות התוכנית השיווקית ולצמיחה. 

למנהלי חברת שניר הצלחות מוכחות לאורך 20 שנות פעילות בתחום שירותי השיווק והייעוץ השיווקי לחברות ולעסקים בגדלים שונים ובמגוון רחב של צרכים, לרבות בפיתוח ויישום מודלים של ייעוץ ופיתוח שיווקי אשר הוטמעו בהצלחה בתחומי פעילות שונים של ארגונים רבים, גדולים, ציבוריים ופרטיים מהמובילים בישראל. 

לקבלת פרטים נוספים ויצירת קשר התקשרו 1800-33-00-13 או לחצו כאן>>